EN SÖNDAGSEFTERMIDDAG MED HUNDEN, FISKARNA OCH MED BOKEN OM SKOGEN, JAG ÄR PÅ TOPP!


Min man jobbar, mina föräldrar är och gottar sig någonstans i vårt avlånga land, mina syskon är hos farmor och farfar. Jag är här, vaktar huset från onda andar och håller ett öga på vår hund och på våra fiskar.
Under maten så tände jag ljus, det blev plötsligt lite mysigare. Tog fram mat, god pasta med kräftstjärtsås samt en massa sallad med fetaost och några bönor. Jag gjorde mitt vatten lite lyxigare genom att lägga i lite gurka och några droppar citron i.

Jag kände stämningen. Stina satt på stolen bredvid mig med ett snett huvud och med ögonen långt nere för att se lite extra söt ut i hopp om att få smaka en liten stjärt samt lite pasta. Jag gav henne en bit och jag kände mig snabbt utnyttjad då hon försvann med pastan och en kräftstjärt snabbt för att njuta av MIN mat, så mycket blev det av det sällskapet!

Jag gick till mina fiskar för att känna lite sällskap där. Hörde dock bara ett svagt ljud från pumpen och allt annat var/ är tyst, tyst som musen. Mörkt är det, det är svart, grått. Jag är ensam, eller jag har min hund och mina fiskar. Ingen pratar med mig och jag känner mig väldigt ensam- så här är det för mig en söndagseftermiddag som denna. Ha en trevlig och fortsatt bra söndag (det ska jag försöka ha)!:)

PS. insåg nyss att jag tagit 54 bilder på fiskarna (de laddar jag upp lite senare dock), oj, inte konstigt att min mat blev kall så att jag fick äta varm sallad eftersom den också fick åka in i vår varmmaskin! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0