glöm inte att säga till någon innan du går ut i skogen och vilken skog du går till, för vem vet, du kan gå vilse! se också till att inte äta giftiga svampar i skogen.


Jag har fått en känsla om att vår Boken om skogen är till för barn på mellanstadiet:/ Det är en björn (ni ser honom på bilden) som talar om hur man t.ex. kan mäta höjden på ett träd med en pinne:( Klorofyllis talar om hur fotosyntesen går till: "...men nu är det vinter och Klorofyllis sover gott i ändan på bladfästet." Varför känns det som att det inte passar elever i tvåan på gymnasiet? Hum...

Annars så är det en lätt bok och en väldigt, väldigt onödig bok för mig som vill bli barnmorska! Denna bok skulle vara perfekt för de som vill jobba inom skogsbruket för de behöver veta hur gallring och röjning och avverkning och hur trädet växer och... ja, ni förstår! Men men, jag får se till att visa mina bästa kunskaper om Skogen imorgon! HEJA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0