Svenska språket?

Ja du Julia, hur är det med det svenska språket? Skriver just nu i Word om beslutsmodellen vid etiska problem, i mitt fall denna Sonja och Einar som det står om i inlägget innan detta.
Jag skulle i alla fall skriva farväl i någon sammanhang och skrev förväl. Jag la in ordet i ordlistan eftersom det var ett rött sträck under ordet. Konstigt tyckte jag då man ändå använder förväl ganska så ofta (förväl min vän).
Sen slog det mig att jag kanske har stavat fel? Jag skrev förväl på google och fick bara fram farväl.
Jaha, så nu har jag då lärt mig ett nytt svenskt ord- farväl!

-

Skrev detta inlägget för över en timme sen. Men morfar kom upp och jag fick avsluta skrivandet.
Vi pratade en låång stund om mina framtidsplaner och om olika ämnen som jag läser.
Psykologi var han intresserad av och vi pratade mycket om hur vi såg på det och det, haha mycket intressant!
Ibland kände jag mig t.o.m. som en fröken!:) He he.



Mormor och morfar


Jag och morfar förra året på Wallmans i Malmö!:) Haha visst är vi fina?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0