VILKEN UPPLEVELSE, HELT OTROLIGT!

Äntligen, nu har jag skrivit klart om ekologisk alkohol och ska snart börja plugga till omvårdnadsprovet som vi ska ha på tisdag om Andningsorganen+ sjukdomar.

Sitter här och små snyftar lite också efter Stina-Lees (länk + nytt fönster) fantastiska text om sin förlossning, haha, åh jag längtar så tills jag är färdigutbildad barnmorska (säger jag som är 17 år och ska bli klar under- och sjuksköterska först)!
Tänk att vara med om såna ögonblick, att hjälpa ett liv till världen, helt otroligt! Just nu vill jag titta på alla avsnitt av förlossningskliniken och riskförlossningar på tv4 fakta (som jag säkert redan har gjort om man räknar ihop avsnitten).
Sen så kanske jag längtar till när jag också ligger där och ska pressa fram ett barn, av ens egna kött och blod. Av sitt egna "recept" (ja tillsammans med faderns då, he he).  Ja harregud, jag kommer nog aldrig bli barnmorska med tanke på all utbildning plus att man ska skaffa familj också. Suck.

Ps. Har tittat igenom bilderna fr 2008 (i alla fall några av dem), här är en bild från söta hunden några hus ifrån oss!:) Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0