TOAFART

Nu sitter jag hemma efter ett arbetspass, känner mig nästan som ett i gänget nu bland alla trettioåringar;) Dagen gick fort och hade hela tiden någonting att göra. Fick lära känna de boende lite mer eftersom jag jobbade helt själv på grund av brist på personal! Jag har kommit på en ny sjukdom som jag absolut inte vill drabbas av, Afasi. Att inte ha den förmågan att uttrycka sig i fler ord än: Hon, Dää, Fan osså. Aldrig, aldrig att jag vill leva så, även om man kanske lär sig med tiden och känner livskvalitet så känner jag personligen att det skulle vara helt hopplöst, så hemskt!!!

Sen så är det en boende som bara sitter på en stol hela tiden, förutom när hon behöver gå på toa. Då greppar hon rullatorn och SPRINGER (allvarligt, Springer) mot sin lägenhet och sen så stannar hon i korsningen och frågar vart hon ska. Jag som knappt själv vet var hon bor hänger verkligen inte med i hennes fart, knappt att damen hann sätta sig på toan! Haha, och sen när hon hade utfört sina behov så sa hon att hon skulle sätta sig i stolen vid tvn. Jag fick hjälpa henne ut dit och sen när jag hade hjälpt henne på toan så skrek hon: "NU SITTER KÄRRINGEN PÅ SIN PLATS!" Hon är nästan döv så då fick jag lägga till ett skratt som lät: "HA-HA-HA JA-DET-ÄR-BRA-ATT-NI-LYDER-MIG" Det lät nästintill argt när jag skrek det till henne men hon skrattade åt det i alla fall så det var ju positivt antar jag! 

Ha gud vad jag skriver onödiga saker, har dock 100 saker mer att skriva men det håller jag i mitt huvud tills imorgon för då ska jag berätta för Fina Thilde (hon kommer tycka att det är dötråkigt).. Man kan ju nästan tro att jag har varit hemma hela dagen och inte haft någon alls att prata med!! Men nu ska jag duscha och sen blir det sängen! Hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0