NATTEN

Ja nu har jag jobbat min första natt, framåt 05.00 så började jag känna hur trött jag var, men det försvann lika fort och det blev en massa annat att göra, ja natten va inte lugn! Det var patienter som ringde hela tiden kändes det som, men tur var väl det, annars så hade jag troligen somnat i någon fåtölj!!

Nu ska jag bara hoppa in i duschen efter en natt utöver det vanliga för min del, ja det är ju inte varje dag som man bär hundratals (ironi) blöjor, torkar en stor pöl av blod (inte ironi) och klöks igenom städningen (trots mängden av blod så var det inget allvarligt)!! Ja så för att förklara hur jag luktar nu så luktar jag en blandning av järn från blodet, kiss från bäcken, urinflaskor och blöjor och sen en bit sjukhus! Ja jag behöver verkligen duscha!!

Jag förstår nog att jag är tröttare än vad jag känner att jag är då jag skriver mycket mer slarvfel och konstiga meningar än vad jag brukar göra, fast äsch, jag orkar inte... Ja, nu vill jag lägga mig i sängen och läsa min bok, och förresten, jag tycker inte att det var så hemskt att jobba natt, och jag tycker fortfarande att det är kul att springa runt där från patient till patient för att hjälpa till, vad det än handlar om. Det kanske suger lite i magen när man vet vad en patient vill att man ska göra när man ska komma in men när man väl kommer in till salen så rullar allt på som i en film så då tycker jag att det är kul!Ja jag tycker faktiskt att det är lite konstitg, jag trodde aldrig att det skulle bli så här bra!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0