SORGLIGT

Nu är praktiken över, bakade en massa goda muffins som jag hade med mig till avdelningen idag för att visa min tacksamhet över att de har behandlat mig så bra :). Det blev ett antal söta muffins, goda som tusan och fina var de också (jag och tobbe ska baka fler sådana ikväll)! Det var sorgligt att gå ifrån avdelningen och lämna människor som man har umgåtts med i fem veckor och varit med dem i alla nya situationer som har varit tusen så lärorika än vad jag trodde att de skulle vara! Jag är så glad att jag känner att detta jobbet passar mig, att jag känner mig säker på vad jag vill bli när jag kommer upp i den åldern då jag ska söka jobb! Det är ju inte alla som vet det och det måste kännas jobbigt...

Jag är fortfarande fast besluten om att det är barnmorska som jag vill bli, det är verkligen drömjobbet. Tyvärr så är det en bit dit... Först så vill jag ha lite erfarenhet som undersköterska, det vill säga att jag ska jobba något år (men inte allt för många) som undersköterska, och då vill jag helst jobba på CLV. Sen så får jag vidareutbilda mig till sjuksköterska, vilket tar 3 år, ink en massa praktik. Sen efter de tre åren så måste jag jobba i 1 år för att få utbilda mig till barnmorska, utbildningen kräver det! Så med andra ord så har jag 4,5 år kvar efter att jag har blivit undersköterska, fyra och ett halvt år kvar att plugga för att bli mitt drömyrke... Jag kan ju nästan satsa på att bli läkare?;) 

Ja nu ser jag fram emot en veckas sportlov men sen så börjar skolan, och flera veckor kvar till sommarlovet då jag hoppas att få sommarjobb på Bågen! Dels för pengarna men också för erfarenheten... Jag gick ut med toppenbetyg nu från praktiken så det känns bra att kunna visa upp något sådant om det skulle behövas när man sen i framtiden skulle söka jobb... :)

Nu kommer snart Tobbe och då ska vi baka, så då ska jag slänga in en fin bild på våra konstverk, de är riktigt goda!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0