ALLA ÄR VI BARN I BÖRJAN (DAG 4 & 5)

Igår så orkade jag inte uppdatera. Var helt slut när jag kom hem sent på kvällen. Idag så började jag klockan sju och jobbade till 15.30, imorgon lika så och på måndag lika så! Jag känner att jag har fått in rutinerna på avdelningen nu och det var först efter att min handledare fick säga det till mig som jag förstod att snart så kommer jag inte springa efter henne som en liten svans utan få ta prover och sånt själv. :P


(De där "lådorna" som man lägger papper i (t.h.) är köpta på ikea och var svarta och tråkiga när jag fick dem. Sen poof så hade jag slängt på lite tapet och gjort några hjärtan och så var de fina, haha!)


Ja just det, jag hade ju ett mål igår, att jag skulle ta mitt första blodprov under passet igår (14-21.30)! när kvällen började närma sig så tänkte jag att jag säkert inte kommer att ta något förens imorgon (jag pustade ut)! Men sen så kom sköterskan Karin och frågade om det ingår i min praktik att jag ska ta blodprover. Min hjärna ville säga nej men min mun sa ja och mina ben började gå mot henne, haha, inte lätt att ha kroppsdelar som styrs från olika system! Att man kan vara så nervös över någonting som man har övat på hemma innan är helt sjukt:P Så ja, nervös var jag! Sen så gick allting väldigt bra. Jag kom fram till patienten och såg att han hade ett punkterat kärl, inte fullt så bra för mig kanske:P Ett stort blåmärke över hela armväcket vilket innebar att jag fick känna mig fram till ett kärl. Underbart för en nybörjare!

- Nu sticker det till lite, sa jag till honom och sen så var jag inne och blodet kom. När jag väl satt bredvid honom innan provet så kände jag att nervositeten försvann en aning vilket gjorde situationen betydligt lättare antar jag:P.



Idag har jag tagit fler prover och det rullar på. Känner fortfarande inte hundra procent säker men det kommer hoppas jag!:P För övrigt så finns det inte så mycket mer att göra på avdelningen. Det är ovanligt (enligt personalen) lugnt med patienter och så vilket innebär att man inte är igång hela tiden:P Skönt ibland kanske men jag känner mig så otroligt mycket tröttare när man sitter ner på en stol gemfört med när man jobbar lite:P!!

Nej nu ska jag inte skriva mer, även om jag har hundra saker till att skriva:P Det är lördagskväll och det känns inte alls så! Nu har jag bokat ett pass på simhallen också, easyline på måndag. Känner mig lite uppsvälld här och var så måste ta tag i träningen!:P Nu sitter jag vid datorn och ska dra mig här ifrån nu och göra något åt mina röda kinder vilket gör att jag ser ut som en påskkärring!

Vi hörs kanske senare, bye bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0