DAG 1 AVKLARAD

Ja jag överlevde med ett leende:)! He he, fick sluta väldigt mycket tidigare också eftersom min handledare sa att man blir trött efter första dagen, och tro det eller ej men jag är helt sluuuuut, ska bli skönt att lägga sig i en skön säng sen:P! Dock så blev jag nog gladast över att jag fick sluta tidigare så att jag får se på Familjen Annorlunda;)!

Idag så har dagen bara rullat på, den har varit bra och lärorik, fick till och med vara med på min första röntgenundersökning sk. ERCP (endoskopisk röntgenundersökning), de gick ner i i patienten genom munnen och de skulle ta ut gallstenar som fanns i gallgångarna. Jag fick ha på mig en röntgenväst som vägde TON!! Fattar inte hur man orkar stå i den undersökning efter undersökning, bara denna undersökningen tog 30 minuter om inte mer! På två skärmar så fick man se hur det såg ut inne i patienten i alla fall och det var riktigt spännande. Visst, det såg inte alltid så mysigt ut med all galla och med allt innehåll men jag var glad att jag fick vara med!=) Hon sa att jag kommer får vara med på mer sådant om jag vill det och att jag ska få vara med på operation också så det ser jag fram emot!! He he!

Nej nu ska jag se klart på Familjen annorlunda, imorgon börjar jag klockan sju så då blir det att gå upp tidigt! Mamma börjar jobba samtidigt så det känns bra eftersom jag kan byta om i hennes omklädningsrum då istället för mitt som ligger längst bort i hela byggnaden!

Kommentarer
Postat av: thilde

inte konstigt att jag inte träffade på dig i omklädningsrummet idag då, började också 7 juuu! Härligt att du hade det trevligt iallafall. Jag fick också vara med på en undersökning, spännande. Nu vet jag hur man ser ut i halsen och bland lite tarmar. seee ya.

2010-01-19 @ 15:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0