PRAKTIKDAGAR


Ja nu så var det ett tag sedan som jag uppdaterade om hur det ligger till med praktiken, jag har helt enkelt inte orkat trycka mig in på bloggen....

Idag så har jag jobbat (igår också) och idag så fick jag vara med på två operationer, spännande! Fick ta på mig en mössa för att lägga in allt hår samt ha på mig blå kläder som alla inne på op hade. De som opererade tyckte att jag skulle tänka en extra gång om jag verkligen vill bli barnmorska eftersom de tyckte att deras jobb var så roligt, och det är klart att man slänger en tanke åt det;)! Står dock fortfarande fast vid att barnmorska är drömyrket!

På tal om barnmorska, när jag var på operation idag så berättade jag ju att drömmen var att bli barnmorska. Undersköterskan som var inne i salen frågade mig då om jag ville vara med på ett kejsarsnitt, mentalt så hoppade jag upp till taket men fysiskt så var fötterna kvar på golvet (som tur var)! Självklart så ville jag vara med på ett kejsarsnitt, det hade ju varit hur häftigt och kul som helst! Strax efter som hon frågade det så frågade jag hur många snitt de gör per dag, som svar fick jag 1-2 stycken vilket jag tyckte var jättemånga, trodde inte att det var så vanligt faktiskt! Men när hon sa det så blev jag ju bara glad eftersom chanserna ökade att jag skulle få vara med på ett snitt idag. Usk gick för att kolla om det var något planerat men det var det inte......

Ja det hade varit otroligt roligt att vara med på det, en möjlighet som många inte får! Men fullt så besviken var jag dock inte. Fick vara med på två blindtarmsoperationer som jag själv valde att vara med på! Eftersom jag själv tog bort blindtarmen för några år sedan så var det extra spännande! Fick vara med på en operation när de öppnade och en när de gjorde titthål! Titthålsoperationen var coolast att vara med på eftersom det är helt otroligt att man kan lära sig att jobba med de instrumenten som de använder, de är verkligen jätteduktiga! Sen så fick man se hur det såg ut inne i magen. Fick se urinledaren, levern och gallan, det är verkligen jättekul att vara med och se sånt på riktigt, det är ju annars bara sånt som man ser i böckerna!!

Nej nu ska jag strax träna på simhallen, easyline. En på jobbet var på det i förmiddags och hon sa att det var riktigt jobbigt så jag får hoppas att jag tycker det också;) Det var så längesen som jag tränade nu så det ser jag verkligen fram emot (och har gjort i flera dagar haha)!

Hinner inte läsa igenom det jag skrivit så stavfel och dylikt är mycket möjligt att det förekommer;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0