PRAKTIKEN DAG 1



Jag är nervös och om någon timme så hoppar jag på min rullande häst för att ta mig till sjukhuset där jag ska praktisera för första gången! Kommer jag trivas? Kommer jag ha kul? Är personalen trevlig, är patienterna trevliga? Vad ska jag ha med mig för lunch? Kommer jag att hitta omklädningsrummet? Massor frågor springer runt i huvudet, usch jag trodde inte att jag skulle vara så här nervös men det kanske inte är så konstigt? Ska ju vara på sjukhuset för första gången som undersköterskaelev, ska lära mig ta blodprov, lägga om sår m.m. Skönt att jag ska vara där i hela fem veckor så att jag hinner lära mig allt och känna mig bekväm i det:)...

Jag ska vara på kirurgen avd 34, handledaren verkade vara trevlig när jag ringde till avdelningen i december så den delen går säkert jättebra:)! Ja klockan 14.00 så börjar jag, är som sagt lite orolig över om jag kommer hitta rätt och så, vi har omklädningsrummet längst bort och det tar ett tag att gå dit, lite läskigt att gå där själv också, känns lite som att man är i en skräckfilm när man går där i den lååånga korridoren, haha! Nej nu skrämmer jag upp mig själv, det kommer gå jättebra det här julia, och jag är inte ensam, mina 29 klasskamrater är med om precis samma sak!

Nu kommer mormor, hon ska äta lunch här och hon förstår att jag är nervös sa hon! Skönt... Jag slutar 21.30 så jag kommer troligen vara väldigt trött när jag kommer hem, imorgon börjar jag kl 7.00 och slutar 15.30, kommer nog vara ganska så slut då också! Men jag vill försöka blogga varje dag...

Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej julia!

Lina greens kompis andrea här, går ju med omvårdnad och hade min förra praktik på 34. Vilken handledare har du? är du på övre eller nedre ? :)

Jag trivdes superbra där hehe

2010-01-19 @ 13:00:05
Postat av: JULIA

Jaså vad roligt!:) Min handledare är Marita Göstasson och hon är verkligen kanon, har inte kommit in i arbetet riktigt än men det kommer nog! Det var ju snart ett helt år sedan man höll på med sådant här sist så man känner sig ju lite ringrostig, haha! Just nu är jag på övre men man byter lite då och då tydligen så snart kommer jag troligen vara på nedre:)!

2010-01-19 @ 19:18:00
URL: http://juliadenanna.blogg.se/
Postat av: Andrea

Okej=)

Hon är jättesnäll, alla på avdelningen tycker jag va toppen.

Jaha ni gör så, jag var bara på övre men fick hänga med på undersökning / operation på den andra sidan. Hoppas du får en lyckad praktik :)

2010-01-19 @ 22:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0