PRAKTIKEN DAG 2

Igår så somnade jag så fort att jag inte hann läsa två sidor ur boken: "...och himlen var oskyldigt blå". (Jag bara längtar till sängen så att jag kan läsa lite till i boken, den är så hemsk men ändå så spännande, den handlar om tsunamin!) Konstigt nog så var det väldigt lätt att kliva upp från sängen när klockan ringde strax innan sex, hehe! Kände mig väldigt utvilad och jag var taggad för min andra dag på avdelningen;)!

Idag så jobbade jag min första dag (kl 7-15.30) och jag fick vara med på en gastroskopi, då man går ner via munnen med en slang som har en kamera längst fram. Sen tar man sig ner till magsäcken samt tolvfingertarmen för att se hur det ser ut där nere, leta efter sår bl.a.! Det var en läskig undersökning då patienten klöktes hela tiden, aldrig vill jag vara med om något sånt, usch. Men som sagt, det är lärorikt och jag berömmer de som kan jobba med det eftersom det måste vara väldigt svårt att hitta där nere då allt ser likadant ut, he he.

Än så har jag inte fått ta några prover, dagen har bara sprungit iväg även om det känns som att den varit så lång, det känns som att det var igår som jag och en undersköterska eller sjuksköterska sprang upp/ ner med patienter i sina sängar till eller från operationssalarna, ja fram och tillbaka.

Imorgon så börjar jag kl 07.00 igen och slutar 15.30! Mamma ha köpt en massa goda grönsaker och sånt som jag ska ha med mig imorgon som lunch, det är nästan så att jag längtar efter den hungriga känslan som man känner, eller i alla fall jag... Nu ska jag fortsätta att hjälpa lillebror med matten, han håller på att somna säger han. Hum, lyckad mattefröken! Vi hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0