PRAKTIKEN DAG 3

Jag har inga bilder att lägga in idag på grund av att jag sitter med datorn i sängen och den externa hårddisken är inte inkopplad vilket betyder att jag inte har några "roliga" bilder på datorn, så det blir ett tråkigt och textrikt inlägg idag!

Ja idag jobbade jag dag igen, klockan 07-15.30 (fick sluta en timme tidigare dock). Det var lite extra kul på avdelningen idag eftersom Elin jobbade samtidigt som jag så att vi kunde arbeta lite tillsammans, ja någon som jag kunde känna igen mig i när man lyssnade på rapporterna om patienterna när alla svåra latinska ord dök upp, haha! Idag tog jag blodsocker för första gången på riktigt, haha, ingen stor grej för de flesta andra men det var ju första gången som jag gjorde något med en nål på någon patient så det har ändå lite betydelse;)!

Imorgon så är jag ledig, jobbar sedan på fredag igen och jobbar sen hela helgen + måndag. På fredag så har jag bestämt mig för att ta blodprov för första gången på en patient också;)! Min handledare frågade om jag ville ta idag men jag kände att jag ville öva en gång till på tobbe så nu har jag precis stuckit honom och det gick susen så förhoppningsvis så går det bra live på sjukhuset också!!

Ja det är riktigt skönt att vara ledig imorgon och det firade jag med att tobbe kom och mötte mig på sjukhuset då han fick se mina snygga kläder som jag känner mig väldigt vuxen i, men de hör ju till vuxenlivet så det är ju inte så konstigt!:) Ja efter denna dagen på arbetet så gick jag och tobbe till willys för att köpa godis och sen kom vi hem och la oss i sängen för att titta på Johan Falk. Såg en liten bit och sen somnade jag, oh vad skönt det var! Nu har jag precis lekt undersköterska som sagt och nu ska jag hoppa in i duschen och sen lägga mig nytvättad i sängen bredvid tobbe, mysigt! Det var längesen vi sov med varandra känns det som... Suck!

Imorgon så har mamma planerat att Vi ska måla våra möbler en gång till så lite planer har jag imorgon i alla fall, byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0