HÄSTRIDNING MED TJEJERNA (OCH ALDAN OCH JOVIC)




Vandringen till Arabystallet var förväntansfull och jag insåg inte riktigt faran med att kliva upp på en hästrygg.. Jag kom hem hel (inga brutna ben, ingen hjärnskakning och inte änns ett fall inträffade)! Dagen blev dock inte riktigt som jag hade trott att den skulle bli... :P

Idag har jag fått utmana min största rädsla, som jag inte trodde fanns!! Vi skulle ju rida med Natur och friluftsliv idag! Rida på en häst, jag har till och med gått på ridskola! Visst, jag trillade av en häst (Lakrits hette han, hehe) och slutade efter det på grund av rädslan att hoppa på en häst igen! ALDRIG trodde jag att den rädsla skulle vara kvar, aldrig. Jag såg ju fram emot idag då jag skulle upp på hästryggen igen och visa att jag har ridit innan.

När vi kom in i stallet och fick reda på att jag skulle rida en häst som Lina också skulle rida och fick se hennes kropp, hästkropp (inte Linas utan hästens, haha...)! Enorm, stor och hög. Jag och Thilde fick de största hästarna och det kändes verkligen inte rätt med den där hästen, jag har aldrig ridit en sån stor häst innan!

Det började med att jag skulle gå in och hälsa och hon bet mig i armen (inget naffs utan bet mig) och sen så sparkade hon ut benen, hon försökte bita Lina också. Hon kände säkert av att jag var osäker men jag har aldrig varit med om att en häst har bitit mig eller sparkat bakut...

Trodde aldrig att jag skulle våga hoppa på den där hästen, om det inte hade varit på skoltid så hade jag skitigt i det men nu var faktiskt Peter där och det är han som ska sätta betyg så jag trotsade min rädsla, som om jag hade fått IG om jag inte hade hoppat på den där hästen, haha.. (Det var jobbigt, har aldrig haft den känslan i kroppen förut)!! Att sitta på ryggen var bra, hon var snabb i benen och huvudet var lite överallt men jag trillade inte av, vilket jag garanterat trodde att jag skulle göra!!!

Innan vi gick in i stallet så fikade vi på Johannas (vår handledare) grusgång (haha) och efter stallet så grillade vi korv och sen kom vi till skolan där vi satt med några av de coola hockeykillarna och tog det lugnt.

Nu ska jag åka iväg till Malin för att hänga där med henne och med Thilde Milde. Lite fler bilder kommer sen, dock inte några fler från ridningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0