STYRKA I ARMAR OCH BEN MED SMÅ VIKTER

Föreställ dig att vara i ett rum med 29 andra människor, killar som tjejer och alla över 20 år, minst. Föreställ dig att du hämtar en stepbräda, en matta och sen följer du strömmen och hämtar en skivstång och några vikter som kvinnan bredvid dig hämtar: Två stycken 2,5 kilosvikter, två stycken 2,25 kilosvikter och två stycken en kilosvikter. Ja du tar samma vikter som henne, hon såg ju så liten och klen ut så du tänker att ni säkert ligger på samma nivå, om du inte till och med är starkare!

Du ställer dig vid stepbrädan, lägger mattan på brädan för att alla andra gör det och sen så sätter du dig där och börjar fundera över hur man sätter dit vikterna på skivstången. Du blir glad över att det inte alls var svårt och sen ställer du dig upp för att vänta på att instruktören ska börja prata och sätta på musiken.

Efter en liten stund så börjar hon prata om vilken otur hon har haft idag med tiden och sen så pratar hon på... Tillsist så frågar hon om det är några nya på passet, du räcker upp handen och säger att du är ny, alla vänder sig om och du känner dig lite uttittad, men du tänker inte mer på det, klart att man vänder sig om...

Sen börjar passet och OJ vad trött du blir, och då är det bara uppvärmning... Man tränar ryggen, axlarna, biceps och triceps ja och låren också. Du är helt slut och tittar dig omkring för att se om någon gör samma fula miner som du gör under de jobbiga övningarna, du hittar någon och du blir genast glad. Sen så tittar du på hennes vikter och ser att hon har betydligt fler vikter än du och du blir genast lite besviken och tänker på hur svag du är i armarna.

Sen efter uppvärmningen så säger hon längst fram att man kan lägga till några vikter för NU ska det bli jobbigt. Du plockar lite diskret bort vikter och kvar sitter 2 kg på varje sida (innan så hade du fyra kg på varje sida). De andra runt omkring dig har flera vikter på sina skivstänger men det ignorerar du och tänker att detta har de hållt på med i hundra år minst. Sen går tiden väldigt fort och passet slutar och du går till omklädningsrummet med armar och benen släpande efter dig...

Ja visst verkar det jobbigt? Detta var jag idag... Usch vilket hemskt pass, det fick en att verkligen inse hur klen man är i armarna, man orkade ju knappt ingenting, men det ska det bli ändring på!!! Jag kommer inte sluta att gå på detta passet utan jag ska bli Stark!

_________________________________________________________________________________________________________________________________

Nu har jag tittat på outsiders och nu ska jag försöka plugga lite smått men den riktiga pluggdagen får bli imorgon för nu måste jag börja få lite gjort, men jag hade ju min första skoldag på fem veckor idag så jag har inte riktigt kommit in i skollivet än, jag skyller på det;)

Kommentarer
Postat av: malin

Hittade den på ikea! tänkte faktiskt lite på dig när jag såg den, att jag trodde du skulle gilla den. så rätt jag hade;) haha

2010-03-02 @ 16:49:00
URL: http://malinbrunosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0