DETTA MED EN BLOGG

Oj vad jag har lagt min stora bloggkarriär bakom mig, hehe. Förstår inte, innan uppdaterade jag flera gånger per dag och nu för tiden så är jag aldrig inne på blogg.se för att uppdatera. Tänk vad mycket tid bloggen har tagit ifrån mig egentligen, vad mycket jag kunde göra då när jag bara satt vid datorn och uppdaterade en blogg som ah.. Hur mycket energi har jag inte lagt åt att ändra i html-koden, hur mycket energi har jag inte lagt på att ändra hit och dit och läsa allt om och om igen och hur mycket energi har jag inte lagt till att skriva och... ja. Just det, anledningen till varför jag skrivit blogg är ju för att jag tycker att det är kul att skriva. Det är kul att uttrycka sig i ord och att andra läser det man skriver och sen så är det faktiskt kul att titta tillbaka till sitt gamla liv och se hur man utvecklas som människa och vad man gjorde för x antal månader sedan, ja det är ju av dessa anledningar som bloggar finns, eller hur!?

Ja och om det inte hade varit för bloggen så hade jag inte tagit alla dessa bilder jag tagit, och det är ju faktiskt kul att ha dom där bilderna på när man stod på toaletten kl 08.50 och man börjar skolan klockan klockan 09.00 och vet att Thilde står och trycker utanför den gula kiosken på söder och väntar på mig- som då är inne på toaletten och tar bilder för att sedan lägga ut på bloggen så att omvärlden får se vilka kläder och vilken frisyr jag valde att ha just den dagen. Ja, hur sjukt låter det inte??  (Observera att det inte riktigt är så som jag beskriver det, jag överdriver faktiskt en aning bara för att det ska låta så sjukt det bara går, fast det vet ni säkert också!!!!!!!)

Nu låter det som att jag är jättenegativ till det här med bloggandet och det är nog för att jag är så trött på det.. Jag tycker om att läsa andras bloggar, som thildes meningslösa blogg och andra bloggar som är minst lika meningslösa- men roliga och bra (ett undantag på thildes, den är inte änns rolig eller bra, det är bara ett måste att läsa den)!


Jag strejkar!
Mina fina vänner och plugget tar upp all min tid, har inte tid med att sitta här mer och skriva onödiga inlägg om allt och ingenting. Haha! Kanske återkommer om sådär 100 år eller om någon dag. Ja jag har inte riktigt koll på det där, är ingen spåtant!

För övrigt så mår jag toppenbra och snart är det sommar och jag orkar inte räkna upp allt som är bra med mig och jag orkar inte heller räkna upp alla sommartecken (det räcker att titta på mitt bröst och i mitt ansikte så ser man hur sommaren smyger sig på)!

Med andra ord, just nu så känns det som att jag aldrig mer vill blogga. Jag har annat att lägga tid på. Det värsta av allt är att jag säkert om någon dag kommer komma tillbaka här på blogg.se och inse hur kul det är att skriva, vilket jag tyckte för någon vecka sen! Ja då tyckte jag att det var jättekul, och nu tycker jag att det suger!

Nej nu ska jag krypa ner i min nybäddade säng. Imorgon så börjar en ny praktikvecka i grupp men innan så ska vi till skolan för att skriva ett idrottsprov som kommer vara avgörande för mitt idrottsbetyg, heja! Men allvarligt talat så bryr jag mig inte så jättemycket om detta betyget om jag får VG eller MVG, känner att jag har lagt ner för mycket energi för att få MVG i alla ämnen... Hehhehe, nej nu skojar jag lite med er. Helt annorlunda har jag inte blivit, har ju fan bara ett år kvar nu och nu ska jag köra gasen i botten trots att jag är så fruktansvärt skoltrött att jag bokstavligt talat har lust att hoppa ur alla kurser och istället bara befinna mig i mitt kära arbetsrum i skolan med mina fina kamrater. Det är lite skrämmande att jag går ut nästa år och att jag då har blivit vuxen och ska klara mig själv utan studiebidrag och utan skoltider att passa.. Puh!- men ändå så längtar jag så in i bomben!!!

Ja detta var allt jag hade på hjärtat och det var allt för mig denna gången, kanske hörs vi igen denna veckan, eller denna månaden, eller.. ah! Ni förstår...

CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0